czwartek, 21 marca 2013

Co skacze i lata po drzewach i kwiatach

Niewielką książeczkę "Co skacze i lata po drzewach i kwiatach" napisał Lech Konopiński, ilustrował Stanisław Mrowiński, wydało Wydawnictwo Poznańskie w 1989 roku.

Jakoś ostatnio przypomniałam sobie o niej gdy odkryłam swoją nową pasję - obserwację ptaków. Do naszego karmnika zaczęły przylatywać nieznane mi zupełnie gatunki, a odkrywanie ich okazało się niesamowicie wciągające i satysfakcjonujące :-) Taka mała wierszowana książeczka okazuje się w tym całkiem pomocna :-)

Dziś mogę się pochwalić już, że przylatują do nas: wróble, sikorki bogatki, modraszki, sosnówki, czubatki, dzwońce, czyże, jemiołuszki, grubodzioby, gile, dzięcioły duże, szpaki, kosy, zięby i sójki.

Jestem bardzo ciekawa jakie ptaszki przylatują do Was :-)



7 komentarzy:

  1. Miałam taką książeczkę w domu, może gdzieś jeszcze jest, obrazki pamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli otwierają się szufladki w głowie :-)

      Usuń
    2. Dziękuję uprzejmie za spis treści... jednak nawet w tej skróconej wersji tekstów było tak całkiem sporo - więcej niż na cały drugi semestr... było z czego wybierać... dzięki też za tą historię o "niewidzialnej ręce" z tego starszego Przyłubskiego elementarza...btw - czy ta czytanka "Zima na wsi" to tak chronologicznie była przed tymi wirszykami o koguciku i gilach czy jakoś zaraz po? Chyba była przed Ciaputkowem, a Ciaputkowo przed tymi dwoma "patriotycznymi" czytankami o Wojsku Polskim i wojnie - a potem było o Warszawie, o fladze, godle i hymnie (z tym patriotycznym wierszykiem) a nna końcu było to o bibliotece i list od autorów..

      Usuń
  2. Ach uwielbiam tą serię... u mnie na blogu http://bajareczka.blogspot.com/2013/10/dzien-dobry-drzewa-wodzimierz-scisowski.html dwie inne części... "Dzień dobry drzewa" i "Ładne ziółka"..... Ja tez mam je jeszcze z dzieciństwa, i cieszę się, bo moja Anielcia (2,5l) bardzo lubi je kartkować.... szkoda że tej o zwierzątkach nie mam, na pewno bardziej przypadał by jej do gustu.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kingo, próbuj szukać na allegro, może akurat się trafi. Fajnie, że Twoja córa lubi "nasze" bajki :-) Pozdrawiam :-)

      Usuń
  3. Witam

    Wprawdzie powyższą książeczkę widzę pierwszy raz, ale na mojej półce po dziś stoi coś podobnego:

    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/99547/co-pelza-i-hasa-po-polach-i-lasach

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń